
Via een intakegesprek gaan we na of ik iets voor je kan betekenen.
Ik leer jou kennen via jouw verhaal en jij krijgt een beeld van mijn aanpak.
Tijdens dit gesprek stel je een hulpvraag en formuleren we je doel.
Zo kan je ook voelen of het ‘klikt’ tussen ons, wat heel belangrijk is voor een goed verloop van de begeleiding.
Een intakegesprek duurt meestal 1.30 uur. Na het opvolggesprek beslissen we of we samen verder gaan.
Intakegesprek: € 70/u (vanaf januari 2024)
Opvolggesprek en coaching: € 70 (1 uur)
Schooloverleg: € 70/u (en € 40/u verplaatsingstijd en -kosten - per 15 min. aangerekend)
Verslag van de begeleiding voor andere hulpverleners: € 70
KernTalentenanalyse: meerdere formules
Kinderen en jongeren
Psycho-educatie
Mindset
Executieve functies
Faalangstreductie
Wijs op weg (traject om onderpresteren aan te pakken)
Individuele begeleiding v/h leerproces
Schoolbegeleiding
KernTalentenanalyse (vanaf 16 jaar) - zie aparte pagina
Een waaier aan externe plusklassen!!!
Plustrajecten voor cognitief sterke kinderen in de regio Buggenhout-Londerzeel
Benieuwd naar de vele DYU- en Galileotrajecten? Je vindt ze op onze DYU-site:
Ouders/volwassenen
Intakegesprek
Advies en begeleiding
KernTalentenanalyse - zie aparte pagina
Lees- en intervisiegroep (op vraag)
-
Vriendelijk en vastberaden opvoeden met 'Positive Discipline'
Thema-avonden (op vraag)
-
Hoog- of meerbegaafheid? Dat zie je toch zo?!
-
Hoe herken je een ontwikkelingsvoorsprong bij baby's, peuters en kleuters?
-
Mindset, perfectionisme en faalangst: valkuil of kracht?
-
Onderpresteren? Hoe motiveer je meer- en hoogbegaafden?
-
Uitdagen: verdiepen, verbreden, versnellen?
Scholen en andere geïnteresseerden
Zorgtraject voor meer- en hoogbegaafden
(aansluitend bij het zorgbeleid voor leerlingen met leer- en ontwikkelingsstoornissen)
Faalangstreductietraject
Nascholingen en pedagogische studiedagen
i.s.m. Hoogbloeier Gifted Academy
Lezingen
Infoavonden
mogelijke onderwerpen:
-
onderpresteren
-
hoogbegaafdheid
-
mindset
-
ontwikkelingsvoorsprong of meerbegaafdheid van kleuters/belang van vroegtijdige detectie
-
IQ-tests versus zijnskenmerken
-
misdiagnoses: ADD, ASS ... vs. meerbegaafdheid
-
...

