top of page
kat-yukawa-754726-unsplash3.jpg

'Everything should be made as simple as possible, but not simpler.' (A. Einstein)

Als leerkracht voel je dat je leerling om een andere aanpak vraagt.

Je collega's of de ouders denken in de richting van een leer- of ontwikkelingsstoornis, maar jij kan dit niet altijd rijmen met wat het kind, doet, zegt of toont in de klas.  Soms is dat heel tegenstrijdig: de ene keer komt het zeer geïnteresseerd uit de hoek, gaat het zeer diep in op een bepaald onderwerp of vindt het een creatieve oplossing voor een complex probleem. De andere keer gedraagt het zich vervelend, afwezig of ongeïnteresseerd.

Je bent op zoek naar…

  • kennis, wetenschappelijke achtergronden.

  • een zorgtraject op maat van meer- en hoogbegaafde leerlingen.

  • expertise i.v.m. differentiëren, verdiepen en verbreden, versnellen of een kangoeroeklas.

 

Je merkt dat je leerling…

 

  • zeer leergierig is, snel leert.

  • creatieve oplossingen kan verzinnen.

  • een denker is en dieper op de dingen ingaat dan leeftijdsgenoten of verder doordenkt en niet altijd begrepen wordt door anderen.

  • zeer perfectionistisch is.

  • de les saai vindt of storend gedrag vertoont, terwijl je dit er niet van verwacht.

  • de uitbreidingstaakjes vermijdt, terwijl ze zeer geschikt zijn voor dit kind.

  • zich op school heel anders gedraagt dan thuis.

daniel-roe-30146-unsplash.jpg
bottom of page